Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Podsumowanie

Podsumowanie

Dla każdego z nas ten rok szkolny był szczególny. Większą jego część spędziliśmy w domach, ucząc się zdalnie. Po powrocie do stacjonarnego nauczania musieliśmy na nowo przyzwyczaić się do szkoły, codziennych obowiązków, nauczycieli, a przede wszystkim do siebie. Wielu z nas obawiało się powrotu. Niepewność i lęk  brały górę nawet nad radością z powrotu do dobrze nam przecieżznanych szkolnych murów. Szybko jednak okazało się, że nasz niepokój był zupełnie bezpodstawny i niepotrzebny. Nauczyciele okazali się wyrozumiali i nie męczyli nas zanadto powtórkami, klasówkami i pytywaniami z ostatnich tematów. Nawet jeśli się to zdarzało, nie wywoływało to tak wielkiego stresu, jak w trakcie zwykłej nauki, jaką dotychczas znaliśmy. A poza tym, my też wiedzieliśmy, że każdy dzień spędzony teraz w szkole, jest bardzo cenny. Chcieliśmy jeszcze się czegoś nauczyć no i pobyć ze sobą, nawet na lekcjach. Pracowaliśmy więc do ostatniej chwili, nawet po wystawieniu ocen.

Na języku polskim na przykład powtarzaliśmy wiadomości o dwóch lekturach klasy szóstej: „Szatanie z siódmej klasy” K. Makuszyńskiego i „W pustyni i w puszczy” H. Sienkiewicza. Robiliśmy to w innej formie niż zwykle. Pracowaliśmy w grupach, których zadaniem było wykonanie lapbooków, czyli takich mini albumów, w których znajdowały się najważniejsze informacje o tych powieściach oraz ich autorach. Tak więc musieliśmy przypomnieć sobie bohaterów utworów, miejsca i czas wydarzeń oraz przebieg akcji. Ponadto robiliśmy jeszcze quizy na temat lektury, a niektórzy także memy i krótkie komiksy. Zebrane informacje zapisane były nie tylko tradycyjnie na kartce, ale w różnych formach, np. książeczki, koperty, z której wyciągało się wiadomości, harmonijki, składanek wykonanych z różnych figur geometrycznych (np. sześciokątów). Większości z nas ta metoda pracy bardzo się podobała, a poza tym mieliśmy znowu okazję ze sobą współpracować. Przewodniczący grupy dbał o to, by każdy jej członek miał do wykonania jakieś zadanie. Potem sprawdzał, co zrobiliśmy. Wszyscy musieliśmy pracować. Tak się zaangażowaliśmy w robienie lapbooków, że nieważne było, iż nie otrzymamy już za nie ocen, a pewnie byłyby dobre. Ważne, że czegoś nowego się nauczyliśmy. O naszym zaangażowaniu niech świadczą zamieszczone poniżej zdjęcia.

Uczniowie klasy VI ”a” i VI „c”
wraz z nauczycielką języka polskiego

 

Data dodania: 2021-06-29 20:22:45
Data edycji: 2021-08-31 21:36:37
Ilość wyświetleń: 678
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej