Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

OCENA Z KAPELUSZA

OCENA Z KAPELUSZA
Pierwsze półrocze za nami, a jego końcówka to czas podsumowań, rozważań i refleksji - przede wszystkim dla moich czwartoklasistów. Chciałam, aby moi uczniowie zatrzymali się na chwilę i zastanowili nad tym, czego się nauczyli, co udało im się opanować, z czym sobie radzą, a nad czym powinni jeszcze popracować. Czwartoklasiści musieli dokonać samooceny, która składała się z czterech modułów: NAUKA O JĘZYKU, CZYTANIE I PISANIE, LEKTURY. Zaznaczając kolorem odpowiednią rubryczkę, udzielali samym sobie informacji zwrotnej na temat swoich umiejętności: zielony ?- z tym radzę sobie dobrze; żółty ?– z tym mam jeszcze drobne problemy; czerwony ❤️- nad tym trzeba popracować.
Druga część zajęć to SAMOOCENA z wykorzystaniem METODY KAPELUSZY DE BONO! Sześć Myślowych Kapeluszy to metoda myślenia, która pomaga spojrzeć na dane zagadnienie z różnych perspektyw.
Czerwony kapelusz ?– EMOCJE - oprzyj się na swoich emocjach. Jaką ocenę dla siebie proponujesz i dlaczego?
Żółty kapelusz –?OPTYMIZM - pomyśl pozytywnie o swojej pracy. Opisz wszystko co w Twojej pracy było pozytywne, co sprawia, że jesteś z siebie dumna/dumny
Czarny kapelusz ⚫️ – PESYMIZM - Jakie błędy popełniłeś/popełniłaś? Wymień braki, pokaż swoje niedociągnięcia.
Zielony kapelusz ? – MOŻLIWOŚCI - pomyśl kreatywnie. Napisz mi o tym co robiłaś/robiłeś, o czym nie wiem? Może piszesz opowiadania? Rysujesz komiksy?
Tworzysz oryginalne zapiski? Prowadzisz blog, nagrywasz podcasty.
Biały kapelusz ⚪️ – FAKTY - to dokumentacja Twojego działania, podaj fakty, liczby - jakie zadania wykonałaś/ wykonałeś i na jakim poziomie, czego nie zrobiłaś/ nie zrobiłeś?
Niebieski kapelusz ?– ANALIZA PROCESU - Co myślałaś/ myślałeś o swojej pracy na początku roku szkolnego? Co myślisz teraz, po analizie swoich działań? Napisz, czego się obawiasz w nowym półroczu. Jakie masz pomysły na swoją pracę w drugim półroczu? Co udoskonalisz i w jaki sposób?
Czwartoklasiści mieli przed sobą niełatwe wyzwanie. Każdy kapelusz skłaniał ich do głębokiej refleksji, zatrzymania się, spojrzenia w głąb siebie. Niezwykle ciekawym doświadczeniem było patrzeć jak moi uczniowie oddawali się rozważaniom, starali się wyciągać wnioski. Dokonali analizy tego co było, co zrobili, osiągnęli lub tego, czego nie zrobili i nad czym muszą jeszcze popracować. To wszystko świadczy o ich zdolnościach do samodoskonalenia, pomaga w rozwijaniu się i lepszym radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami.
Małgorzata Wojciechowska
Data dodania: 2023-02-03 17:29:14
Data edycji: 2023-07-30 15:44:53
Ilość wyświetleń: 301
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej