Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

OCENA Z KAPELUSZA

OCENA Z KAPELUSZA
Pierwsze półrocze za nami, a jego końcówka to czas podsumowań, rozważań i refleksji - przede wszystkim dla moich czwartoklasistów. Chciałam, aby moi uczniowie zatrzymali się na chwilę i zastanowili nad tym, czego się nauczyli, co udało im się opanować, z czym sobie radzą, a nad czym powinni jeszcze popracować. Czwartoklasiści musieli dokonać samooceny, która składała się z czterech modułów: NAUKA O JĘZYKU, CZYTANIE I PISANIE, LEKTURY. Zaznaczając kolorem odpowiednią rubryczkę, udzielali samym sobie informacji zwrotnej na temat swoich umiejętności: zielony ?- z tym radzę sobie dobrze; żółty ?– z tym mam jeszcze drobne problemy; czerwony ❤️- nad tym trzeba popracować.
Druga część zajęć to SAMOOCENA z wykorzystaniem METODY KAPELUSZY DE BONO! Sześć Myślowych Kapeluszy to metoda myślenia, która pomaga spojrzeć na dane zagadnienie z różnych perspektyw.
Czerwony kapelusz ?– EMOCJE - oprzyj się na swoich emocjach. Jaką ocenę dla siebie proponujesz i dlaczego?
Żółty kapelusz –?OPTYMIZM - pomyśl pozytywnie o swojej pracy. Opisz wszystko co w Twojej pracy było pozytywne, co sprawia, że jesteś z siebie dumna/dumny
Czarny kapelusz ⚫️ – PESYMIZM - Jakie błędy popełniłeś/popełniłaś? Wymień braki, pokaż swoje niedociągnięcia.
Zielony kapelusz ? – MOŻLIWOŚCI - pomyśl kreatywnie. Napisz mi o tym co robiłaś/robiłeś, o czym nie wiem? Może piszesz opowiadania? Rysujesz komiksy?
Tworzysz oryginalne zapiski? Prowadzisz blog, nagrywasz podcasty.
Biały kapelusz ⚪️ – FAKTY - to dokumentacja Twojego działania, podaj fakty, liczby - jakie zadania wykonałaś/ wykonałeś i na jakim poziomie, czego nie zrobiłaś/ nie zrobiłeś?
Niebieski kapelusz ?– ANALIZA PROCESU - Co myślałaś/ myślałeś o swojej pracy na początku roku szkolnego? Co myślisz teraz, po analizie swoich działań? Napisz, czego się obawiasz w nowym półroczu. Jakie masz pomysły na swoją pracę w drugim półroczu? Co udoskonalisz i w jaki sposób?
Czwartoklasiści mieli przed sobą niełatwe wyzwanie. Każdy kapelusz skłaniał ich do głębokiej refleksji, zatrzymania się, spojrzenia w głąb siebie. Niezwykle ciekawym doświadczeniem było patrzeć jak moi uczniowie oddawali się rozważaniom, starali się wyciągać wnioski. Dokonali analizy tego co było, co zrobili, osiągnęli lub tego, czego nie zrobili i nad czym muszą jeszcze popracować. To wszystko świadczy o ich zdolnościach do samodoskonalenia, pomaga w rozwijaniu się i lepszym radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami.
Małgorzata Wojciechowska
Data dodania: 2023-02-03 17:29:14
Data edycji: 2023-07-30 15:44:53
Ilość wyświetleń: 212
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej