???? Z okazji obchodzonego 11 listopada Narodowego Święta Niepodległości na naszych ulicach, oknach i balkonach wywieszana jest flaga naszego kraju.
Biało-czerwona flaga to jeden z najważniejszych symboli Polski. Dlatego na zajęciach matematyki nie mogło dzisiaj zabraknąć rozmów o fladze, a także zadań związanych z flagą RP. ????????
???? Obowiązująca flaga Rzeczypospolitej Polskiej jest prostokątem o proporcjach 5:8 podzielonym na dwa poziome pasy: biały (u góry) i czerwony (na dole). Oznacza to, że jeżeli jeden z wymiarów flagi równy jest 5 metrów to drugi musi być równy 8 m. Jeżeli jeden z wymiarów flagi równy jest 10 decymetrów (2 x 5m), to drugi musi być równy 16 decymetrów (2 x 8m) itd.
???? Jeśli tak nie jest (proporcje nie zostaną zachowane), to biały i czerwony stanowią barwy narodowe, ale nie flagę. Co więcej, zgodnie z przepisami prawa, dla miana flagi, musi być ona umieszczona na maszcie.
???? Uczniowie klasy 4b i 6c utrwalali w praktyce wymiary flagi, a uczniowie klasy 7a dowiedzieli się także o proporcjach flagi Ukrainy. Nie są takie same jak naszej flagi, gdyż flaga Ukrainy jest prostokątem o proporcjach 2:3.
???? Podczas rozmów o fladze zwróciliśmy również uwagę na to w jaki sposób jest ona wywieszana, kiedy można ją używać oraz co grozi za znieważenie flagi.
???? Najczęściej flaga Rzeczypospolitej Polskiej wieszana jest poziomo, ale można ją także wywiesić w formie pionowej wstęgi: wówczas barwa biała powinna się znajdować po lewej stronie (widok z przodu).
???? Warto pamiętać o tym, że: każdy obywatel naszego kraju ma prawo używać barw RP, w szczególności w celu podkreślenia uroczystości, świąt lub innych wydarzeń, pod warunkiem zachowania odpowiednich czci i szacunku.????????
???? Za publiczne znieważenie, uszkodzenie lub usunięcie flagi grozi grzywna, kara ograniczenia albo pozbawienia wolności.
???? Wyposażeni w matematyczną wiedzę o fladze możemy zacząć świętowanie! ????????
? Uczniowie klasy 4b utrwalają w praktyce wymiary naszej flagi. ??
A.M-N
72-100 Goleniów
Szarych Szeregów 14