Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

„NAJSMACZNIEJSZA LEKCJA''

„NAJSMACZNIEJSZA LEKCJA''

Czy ciastko może stać się pomocą naukową na lekcji języka polskiego? Okazuje się, że TAK!

Lekcja języka polskiego, która odbyła się jakiś czas temu, była niezwykle interesującym doświadczeniem dla moich uczniów i atrakcyjnym sposobem na naukę redagowania opisu postaci. Główną rolę podczas zajęć odgrywały ciastka „Delicje”, które były obiektem badań w rękach uczniów.

Na początku poinformowałam dzieci, że przeprowadzimy wspólnie bardzo ważne badanie naukowe. Rozdałam każdemu „Delicję”, ale zakazałam ją jeść.

KROK PIERWSZY Nie dotykaj swojego ciastka. Możesz na nie tylko patrzeć? Co czujesz?

KROK DRUGI Nadgryź LEKKO ciastko. Z czego się składa?

KROK TRZECI Możesz zjeść czekoladę...Co czujesz?

KROK CZWARTY Zjedz ciastko do końca wybranym przez siebie sposobem. Niektórzy zjadali warstwa po warstwie, inni od razu połykali w całości J

Ten wstęp był wspaniałym pretekstem do rozpoczęcia dyskusji na temat procesu pisania opisu postaci. Uczniowie zauważyli, że trzy warstwy ciastka: czekoladę, galaretkę i biszkopt można odnieść do trzech części opisu: wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Doszli też do wniosku, że tak jak środek, czyli galaretka, nadaje smak i charakter słodkiemu przysmakowi, tak też rozwinięcie musi być najbardziej ciekawe i treściwe.

Podsumowując, lekcja języka polskiego z wykorzystaniem ciastka „Delicja” okazała się bardzo udanym doświadczeniem. Uczniowie nie tylko zdobyli nowe umiejętności, ale również doskonale się bawili. To przykład, jak nauczanie może być jednocześnie skuteczne i ciekawe.

M. Wojciechowska

 

 

Data dodania: 2023-02-19 21:23:18
Data edycji: 2023-08-12 20:02:55
Ilość wyświetleń: 214
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej