Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Jak dzieci z klasy 5. uczą się o znaczeniu mchów w przyrodzie

Jak dzieci z klasy 5. uczą się o znaczeniu mchów w przyrodzie

Temat jest ważny, bo dużo się mówi ostatnio o suszy i na dodatek były pożary w Biebrzańskim Parku Narodowym, co dzieci bardzo przeżywały, a przecież mchy magazynują duże ilości wody, przez to zapobiegają powodziom oraz przy za dużej wilgotności pobierają wodę, przez co inne rośliny nie mają jej za wiele. Natomiast, gdy jest sucho, mchy mogą trochę jej oddać. Podłoże nie jest wtedy ani za mokre, ani za suche.

Na załączonych zdjęciach możecie zobaczyć mech świeżo włożony do kubka z wodą. Już po kilku dniach udało się zaobserwować, że wchłonął on sporą część wody. Po tygodniu z kubka ubyło około połowy wlanej wcześniej wody.

 

Oto relacja jednego z młodych naukowców:

[28.04 18:17] Robert Wiśniewski
Poszedłem z tatą i Tomkiem po mech. W domu mokry mech wysuszyłem i następnego dnia polałem go dużą ilością wody. Po pięciu godzinach mech wsiąkł wodę i woda z miski znikła. Problem badawczy: czy wysuszone mchy wchłaniają wodę z otoczenia? Hipoteza: Wysuszone mchy wchłaniają wodę z otoczenia. Wniosek: Na podstawie doświadczenia, które zrobiłem, mogę stwierdzić, że mchy wchłaniają wodę.

Iwona Bondar

Data dodania: 2020-05-04 20:52:47
Data edycji: 2020-08-27 19:48:13
Ilość wyświetleń: 677
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej