Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Budowanie pozytywnej samooceny oraz profilaktyka antyalkoholowa

 Budowanie pozytywnej samooceny oraz profilaktyka antyalkoholowa

W dniach 7-15 października w naszej szkole odbyły się działania profilaktyczne, 
mające na celu wsparcie rozwoju uczniów w zakresie budowania pozytywnej samooceny oraz profilaktyki antyalkoholowej. Działania te były częścią programu profilaktyczno-wychowawczego realizowanego w naszej placówce, zorganizowanego przez wychowawców oraz specjalistów ds. profilaktyki opłacone przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w wysokości 16.000 tys. złotych

Temat 1: Trening pozytywnej samooceny

 Zajęcia dotyczące pozytywnej samooceny miały na celu kształtowanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz uświadomienie im ich mocnych stron i pozytywnych cech. Podczas warsztatów uczniowie brali udział w różnorodnych ćwiczeniach i grach, które pozwalały im odkrywać swoje talenty i zainteresowania.

Cele szczegółowe zajęć:

  • Rozpoznawanie zainteresowań – Uczniowie zostali poproszeni o wskazanie swoich zainteresowań i pasji, co pozwoliło im lepiej poznać samych siebie i odkryć, w jakich dziedzinach czują się pewnie i szczęśliwi.
  • Mocne i słabe strony – Uczniowie pracowali nad analizą swoich mocnych oraz słabszych stron, co pomagało im zrozumieć, że każdy z nas ma zarówno zalety, jak i obszary do rozwoju.
  • Powody, dla których lubimy siebie – W trakcie ćwiczeń uczniowie tworzyli listy powodów, dla których są z siebie dumni i co lubią w sobie najbardziej. Pomagało to wzmacniać ich pozytywne nastawienie do własnej osoby.
  • Świadomość zalet i słabszych stron – Zajęcia miały na celu rozwijanie świadomości uczniów na temat ich mocnych i słabszych stron, co w przyszłości ma pomóc im w budowaniu zdrowych relacji z innymi oraz w osiąganiu sukcesów szkolnych i pozaszkolnych.
  • Czym jest samoocena – W ramach spotkania uczniowie dowiedzieli się, czym jest samoocena oraz jak ważne jest poczucie własnej wartości w życiu codziennym.

Zajęcia zakończyły się refleksją, podczas której uczniowie mieli okazję podzielić się swoimi przemyśleniami i uczuciami na temat samooceny oraz wzajemnie się wspierać, co wzmocniło poczucie wspólnoty w klasie.

Temat 2: ABC zdrowia, czyli jak spożywanie alkoholu wpływa na nasze życie

Kolejne zajęcia były poświęcone profilaktyce antyalkoholowej. Celem tych warsztatów było dostarczenie uczniom obiektywnych informacji na temat alkoholu oraz uświadomienie im jego szkodliwego wpływu na zdrowie i życie społeczne.

Cele zajęć:

  • Informacje o alkoholu – Uczniowie zostali zapoznani z podstawowymi faktami na temat alkoholu, jego działania oraz skutków spożywania, zarówno tych krótkotrwałych, jak i długotrwałych.
  • Postawy abstynenckie i zabawa na trzeźwo – Podczas zajęć nacisk położono na kreowanie postaw abstynenckich. Uczniowie uczestniczyli w zabawach promujących trzeźwość i aktywne spędzanie czasu wolnego bez używek.
  • Szkody związane z alkoholem – Przedstawiono uczniom realne zagrożenia i szkody, jakie mogą ponieść młodzi ludzie spożywający alkohol. Omówiono zarówno natychmiastowe skutki, jak np. osłabienie koncentracji i ryzyko wypadków, jak i długotrwałe konsekwencje zdrowotne i społeczne.
  • Wiedza o chorobie alkoholowej – Uczniowie zdobyli wiedzę na temat natury choroby alkoholowej, mechanizmów jej powstawania oraz czasu trwania. Warsztaty miały na celu wyposażenie uczniów w wiedzę, która pozwoli im unikać ryzykownych sytuacji i podejmować świadome decyzje.

  Zajęcia zakończyły się dyskusją, w której uczniowie mieli możliwość wyrażenia swoich opinii i zadawania pytań. Dzięki temu, dzieci miały okazję zrozumieć, że wybór życia bez alkoholu daje wiele korzyści i jest podstawą zdrowego stylu życia

     Działania profilaktyczne p spotkały się z pozytywnym odbiorem wśród uczniów. 
W trakcie zajęć wykazali oni zaangażowanie i chęć do pracy nad sobą, co jest krokiem 
w kierunku budowania zdrowego i odpowiedzialnego społeczeństwa. 
Dzięki warsztatom dzieci nie tylko zyskały wiedzę na temat samooceny i szkodliwości alkoholu, ale także miały okazję rozwinąć swoje umiejętności społeczne i emocjonalne.

  Zespół wychowawczo-profilaktyczny|
  Zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej

 

Data dodania: 2024-10-17 10:20:49
Data edycji: 2024-10-17 10:28:12
Ilość wyświetleń: 80
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej