Czcionka:

A+A-

Kontrast:

AKCJA – INTEGRACJA - kilka słów o pierwszej lekcji języka polskiego w klasie 4b

AKCJA – INTEGRACJA - kilka słów o pierwszej lekcji języka polskiego w klasie 4b

Dlaczego relacje w szkole są ważne?

- relacje mają kluczowe znaczenie dla lepszej nauki. Kiedy uczniowie nie czują przynależności do żadnej grupy

- odczuwają stres, co niekorzystnie wpływa na - proces uczenia

- mówi się, że uczymy się więcej od osób, które lubimy, dlatego tak ważna jest relacja między nauczycielem a uczniem przyjazna atmosfera, zaufanie, bezpieczeństwo to właśnie kluczowe elementy sprzyjające nauce

Relacje, ruch, przestrzeń, zabawa, radość - to motywy przewodnie naszej pierwszej lekcji. „Premierowe” zajęcia z klasą czwartą poświęciliśmy na poznawanie siebie, były one okazją do budowania relacji.

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz! Dlatego ważne jest wzbudzenie zainteresowania od pierwszej minuty. W związku z tym, że moi uczniowie zakończyli pierwszy etap edukacji i tym samym wykonali ogromny skok, to i przed wejściem do klasy musieli to powtórzyć. Symboliczny skok z klasy trzeciej do czwartej wzbudził wielkie emocje, a jednocześnie uświadomił uczniom tę ogromną dla nich zmianę. Przed wejściem do klasy każdy uczeń otrzymał bilet wstępu z tajemniczym napisem, który musiały rozszyfrować  po otrzymaniu harcerskiego szyfru. Zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw integracyjnych: imiona-gesty oraz prezentowania swoich supermocy – interaktywne koło fortuny. Taka zabawa pozwala na lepsze poznanie się, kształtowanie pozytywnego wizerunku i wzajemnego szacunku do siebie.

Pierwsza lekcja jest bardzo ważna, ponieważ podczas niej nauczyciel zaczyna tworzyć relacje z uczniami, buduje swój autorytet i to, co najważniejsze - ZACIEKAWIA PRZEDMIOTEM. To często od tej pierwszej lekcji zależy czy uczniowie będą przychodzić na nasze zajęcia chętnie, czy z przymusu. Pierwsza lekcja w roku szkolnym nie musi być nudna. Przedstawienie PZO, zasad panujących na naszych zajęciach, wykazu lektur, itp., wszystko to można uatrakcyjnić uczniom i zaangażować ich w pierwsze zajęcia. Dobrze wiem, że uczniowie zawsze z niecierpliwością czekają na tytuły lektur, które omówią w nowym roku szkolnym, jednak nie zostały one im „podane na tacy”. Dzieci musiały same odszyfrować tytuły, co sprawiło im mnóstwo frajdy. Na koniec zajęć uczniowie zaznaczali na zarysie emotikonki swoje samopoczucie. Była to dla mnie cenna informacja zwrotna i radosna wiadomość, gdyż uczniowie z uśmiechem wychodzili z pierwszej lekcji.

Data dodania: 2022-11-01 20:14:27
Data edycji: 2022-11-04 10:31:00
Ilość wyświetleń: 111
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej