Na dzisiejszej lekcji z klasą piątą poświęciliśmy się intensywnemu ćwiczeniu określania form czasowników. Przy tej okazji rozwiązujemy rozmaite zadania. Okazuje się jednak, że wciąż jest zapotrzebowanie na utrwalanie informacji o tej części mowy. Tym razem sięgnęliśmy po elementy kodowania. Pomogła nam w tym karta do gry w “Muchę”
Zasady gry były proste - zaczynając od Muchy, przesuwaliśmy się zgodnie z kierunkiem strzałek. Każda strzałka oznaczała jedno pole, co wydawało się łatwe, ale jak się okazało, nie zawsze było takie proste.
Zastosowanie kodowania w tej formie ćwiczenia wymagało od uczniów skupienia, logicznego myślenia i pewnej dozy spostrzegawczości. Jednocześnie okazało się to świetną okazją do sprawdzenia, czy młodzież nie ma przypadkiem trudności z orientacją w przestrzeni. W sumie, ta niepozorna gra przyniosła więcej radości i nauki, niż się spodziewałam.
M.Wojciechowska
72-100 Goleniów
Szarych Szeregów 14