Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Pieczenie pierników i matematyka

Pieczenie pierników i matematyka

Czy matematyki można uczyć się podczas pieczenia pierników i czy jest ona naprawdę niezbędna podczas zajęć w kuchni?...

Na te i inne pytania szukali dzisiaj odpowiedzi uczniowie klasy 5a i 7a, którzy w ramach realizowanego w szkole projektu „Matematyka w życiu codziennym ucznia szkoły podstawowej” piekli świąteczne pierniki.

Uczniowie samodzielnie dokonali podziału na grupy, a następnie musieli pobrać ze „spiżarki” odpowiednie produkty. Nie byłoby w tym nic trudnego, gdyby nie to, że pierniki należało zrobić tylko z połowy produktów znajdujących się w przepisie. Należało zatem przypomnieć sobie, jak dzielimy ułamki. Następnie trzeba było zważyć i odmierzyć odpowiednią ilość mąki, cukru, miodu (przypomnienie jednostek masy i ich zamiany)….. i dopiero zabrać się za czytanie przepisu i podział zadań.

Matematyka towarzyszyła uczniom przez cały czas przygotowywania ciastek…. umiejętne ich wycinanie foremkami, układanie na blasze, pieczenie, czy zdobienie, to nic innego jak właśnie wykorzystanie jej w codziennych czynnościach ucznia.

Podczas zajęć uczniowie rozwijali także umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej, w tym pełnienie roli lidera w grupie.

Projekt „Matematyka w życiu codziennym ucznia szkoły podstawowej” realizowany jest w ramach programu Edukacja Inspiracja.

Agata Markowicz-Narękiewicz

Data dodania: 2019-12-20 12:14:31
Data edycji: 2020-08-27 15:31:37
Ilość wyświetleń: 972
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej