''PI - NIEZWYKŁE ZASTOSOWANIA LICZBY W JĘZYKU POLSKIM''
Na lekcji języka polskiego z okazji dnia liczby Pi, uczniowie dowiedzieli się wiele interesujących informacji na temat tej niezwykłej liczby. Zaczęliśmy od prezentacji, która objaśniła pochodzenie i znaczenie liczby Pi. Dowiedzieliśmy się również, dlaczego data jej obchodów została wybrana na 14 marca i jakie inne nazwy ma ta liczba. Za pomocą aplikacji mentimer zebraliśmy w postaci chmury wyrazowej informacje, które zapamiętali uczniowie..
Podczas cyklu lekcji poświęconemu Ludolfinie czwartoklasiści nie tylko poznali historię i znaczenie liczby Pi, ale także mieli mnóstwo zabawnych i kreatywnych zadań. Z wykorzystaniem narzędzi TIK tworzyli i rozwiązywali rebusy, które umieścili na naszym MAGICZNYM KLASOWYM PADLECIE - KLIKNIJ W LINK I ZOBACZ - https://padlet.com/.../magiczny-padlet-z-liczb-pi...
. Tworzyli rysunki, w których do znaku liczby Pi dopisywali kolejne litery, aby powstały wyrazy. Układając wyrazy z sylabą Pi, ćwiczyli swoje umiejętności językowe, a tworząc opowieści na podstawie wyrazów, które wymyślili w grupach, stali się kreatywnymi pisarzami. Następnie, na podstawie pi-ematu autorstwa Kazimierza Cwojdzińskiego, pisali własne pi-ematy.
Na koniec cyklu lekcji, omówiliśmy i dokonaliśmy analizy wiersza Szymborskiej "Liczba Pi". Uczniowie czytali wiersz na głos, interpretowali i analizowali jego treść. Był to wspaniały sposób na podkreślenie, jak wiele różnych sposobów istnieje, aby wyrazić swoją fascynację tą niezwykłą liczbą. Cały cykl lekcji był pełen radości i pozytywnej energii. Teraz wiemy o wiele więcej o liczbie Pi, a także poprawiliśmy swoje umiejętności językowe.