Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Od lektury do aplikacji, czyli jak przekonać uczniów do czytania?

Od lektury do aplikacji, czyli jak przekonać uczniów do czytania?

Współcześni uczniowie są wymagający, a żeby wciągnąć ją w świat lektury, trzeba się nieźle nagimnastykować. Czasami tradycyjne metody mogą nie wystarczyć, by przykuć ich uwagę i zachęcić do zgłębiania treści książek. Właśnie dlatego podczas omawiania "Katarynki" Bolesława Prusa zdecydowaliśmy się na innowacyjne podejście, które połączyło analizę literatury z technologią.

Zamiast klasycznego opisu postaci, uczniowie z klasy 5b, wykorzystali aplikację Bitmoji do stworzenia avatara pana Tomasza, jednego z bohaterów lektury. Było to nie tylko ćwiczenie kreatywności, ale także umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dzięki temu uczniowie mieli okazję przetworzyć informacje z tekstu i przełożyć je na wizualną formę, co sprawiło, że lektura stała się bardziej atrakcyjna i przystępna.

Kiedy przedstawiali swoje avatary na kolejnej lekcji, wywołało to ożywioną dyskusję i zaangażowanie, których często brakuje przy tradycyjnym podejściu do omawiania lektur. Porównywanie avatarów z opisem w książce pozwoliło nam wspólnie analizować różne aspekty postaci, a przy okazji zachęciło uczniów do kreatywnego myślenia.

M.W.
Data dodania: 2024-05-05 13:10:39
Data edycji: 2024-05-05 13:11:50
Ilość wyświetleń: 81
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej