Współcześni uczniowie są wymagający, a żeby wciągnąć ją w świat lektury, trzeba się nieźle nagimnastykować. Czasami tradycyjne metody mogą nie wystarczyć, by przykuć ich uwagę i zachęcić do zgłębiania treści książek. Właśnie dlatego podczas omawiania "Katarynki" Bolesława Prusa zdecydowaliśmy się na innowacyjne podejście, które połączyło analizę literatury z technologią.
Zamiast klasycznego opisu postaci, uczniowie z klasy 5b, wykorzystali aplikację Bitmoji do stworzenia avatara pana Tomasza, jednego z bohaterów lektury. Było to nie tylko ćwiczenie kreatywności, ale także umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dzięki temu uczniowie mieli okazję przetworzyć informacje z tekstu i przełożyć je na wizualną formę, co sprawiło, że lektura stała się bardziej atrakcyjna i przystępna.
Kiedy przedstawiali swoje avatary na kolejnej lekcji, wywołało to ożywioną dyskusję i zaangażowanie, których często brakuje przy tradycyjnym podejściu do omawiania lektur. Porównywanie avatarów z opisem w książce pozwoliło nam wspólnie analizować różne aspekty postaci, a przy okazji zachęciło uczniów do kreatywnego myślenia.
72-100 Goleniów
Szarych Szeregów 14